ჩემი ცხოველები

,,Animal Planet” იყო და დღემდე რჩება ჩემს საყვარელ არხად. როცა პირველად გავხდი მისი მაყურებელი, ყველაფერი მიკვირდა. ჩემს ქვეყანაში არავინ დარდობდა მაშინ უპატრონო ცხოველებზე. არც უპატრონო ადამიანებზე. საერთოდაც, მაშინ ყველა მხოლოდ საკუთარ თავზე დარდობდა და მე უცებ ვნახე საოცარი სამყარო, სადაც არსებობენ ადამიანები, რომლებიც სახლში აკითხავენ სხვა ადამიანებს და აჯარიმებენ, ან სულაც ართმევენ ცხოველს იმის გამო, რომ კარგად ვერ უვლის! კი არ გადაუგდია, უბრალოდ ვერ უვლის. და რას ნიშავს კარგად მოვლა?! ან რატო აკეთებენ ამას, სხვა პრობლემები არ აქვთ?! მოკლედ, ძალიან მიკვირდა. მერე შემშურდა იმ ქვეყნების და იმ ცხოველების და თანდათან მივედი იმ დასკვნამდე, რომ აქ საოცარი არაფერი იყო, ეს არის უბრალოდ აუცილებლობა, იზრუნო ცხოველებზე!

ამაზე ყოველთვის იტყვის ვიღაცა, უპატრონო ბავშვები არსებობენ და რა დროს ცხოველებზე ლაპარაკიაო. ზუსტადაც, დროა! გასაგებია, რომ ბავშვებიც პრობლემა არსებობს, მაგრამ ეს სულაც არ ნიშნავს იმას,რომ ცხოველების პრობლემა არ არსებობს.

საქმე მხოლოდ იმაში არ არის, რომ უპარტოაღნო ძლების სერიოზული საშიშროებაა ადამიანებისთვის და ა.შ. მთავარი პრობლემა აქ მაინც ადამიანთა დამოკიდებულებაა, გავრცელებული სტერეოტიპები, რაც საბოლოო ჯამში საზოგადოების სახეს ავლენს. მაგალითად, ძაღლი რომ სალანძღავი სიტყვის მნიშვნელობით გამოიყენება, კატა რომ ეშმაკისეულ ცხოველად ითვლება.

ადამიანები აიყვენან ცხოველს და არ ფიქრობენ, რომ იმას მოვლა და გაზრდა უნდა და ათასი რამე კიდე, რომ ცხოველი თვითონ რადგან ვერაფერს ამბობს და გაგებინებს, ვერც მეზობელს დაუძახებს დასახმარებლად, არ უნდა დაჩაგრო და არ უნდა დაამშიო. როდესაც ცხოველს აიყვან და მერე გადააგდებ, ამაზე დიდი უპასუხისმგებლობაა არ არსებობს.თუ არ შეეძლოთ გაზრდა, ან რატომ მიიყავნეს სახლში საერთოდ. ან რა გონიათ, თავისით გაიზრდება და რადგან ცხოველია, მოვლა არ უნდა?!

მე ჩემი ძაღლი ფაფებით მყავს გაზრდილი და მეამაყება, სულაც არ ვთვლი, რომ ამით ვაადამიანურებ ან რამე მსგავსი, რასაც ხშირად მეუბნებიან. მე არასოდეს ჩავაცმევ ჩემს ძაღლს შარვალს და ბოტასებს, არ მიყვარს ცხოველებლის წამება. თუმცა, არც არასოდეს ვაჩხუბებ სხვა ძაღლთა (ბოქსიორია და უნდა იჩხუბოს, აბა რა!). უბრალოდ ჭირდებოდა ჩემს ძაღლს ეს ფაფები და გადაყოლა, პატარა იყო ძალიან და ვერ გაიზრდებოდა სხვანაირად, რა უნდა გვექნა აბა?! ჩემი ძაღლი არავის კბენს და ესეც მეამაყება, სულაც არ მინდა მყავდეს მონსტრი ეზოში.
მე მყავს კატა, რომელიც არ ვიცი, დაიჭერს თუ არა თაგვს ოდესმე და არც მაინტერესებს. ან რა შუაშია თაგვი?! ამელი უბრალოდ გენიალური არსებაა.

ქვეყნისა და საზოგადოების განვითარების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მაჩვენებელი ნამდვილად არის ის, თუ როგორ ეპყრობიან ადამიანები ცხოველებს, ხოდა სანამ ამ მხრივ არ განვვითარდებით, ნამდვილად არაფერი გვეშველება.

ბარემ ჩემს ოცნებასაც გაგიმხელთ: მინდა მქონდეს ცხოველთა თავშესაფარი, ბეეევრი, ბევრი ძაღლი და კატა, სადაც იდეალური პირობები იქნება მათთვის. და კიდე მყავდეს slow lories, მერე რა, რომ ვიცი, მისი შინაურ პირობებში ყოლა არ შეიძლება, მაინც ოცნებაა და ვინ მიშლის.

3 comments on “ჩემი ცხოველები

  1. გამოხმაურება: ჩემი ცხოველები

კომენტარის დატოვება ადვილია, სცადე

